Thursday, August 12, 2021

The mother and the Wolf (Si ibu dan Sang Serigala)

 


The mother and the Wolf (Si ibu dan Sang Serigala)

Early one morning a hungry Wolf was prowling around a cottage at the edge of a village, when he heard a child crying in the house.

Pada suatu pagi, seekor serigala yang lapar berkeliaran di sekitar pondok di tepi desa, saat dia mendengar seorang anak menangis di dalam rumah.


Then he heard the Mother’s voice say: “Hush, child, hush! Stop your crying, or I will give you to the Wolf!”

Kemudian dia mendengar suara si Ibu berkata: “Sst, nak, sst! Hentikan tangisanmu, atau  aku akan memberikanmu pada serigala!”

Surprised but delighted at the prospect of a so delicious meal, the Wolf settled down under an open window, expecting every moment to have the child handed out to him.

Terkejut tapi senang berkesempatan mendapat makanan yang begitu lezat, sang Serigala pun duduk di bawah jendela yang terbuka, berharap setiap saat anak itu diberikan kepadanya.

But though the little one continued to fret, the Wolf waited all day in vain.

Tetapi meskipun si kecil terus rewel, sang serigala menunggu seharian dengan sia-sia.

Then, toward nightfall, he heard the Mother’s voice again as she sat down near the window to sing and rock her baby to sleep.

Kemudian, menjelang malam, dia mendengar lagi suara si Ibu saat dia duduk di dekat jendela untuk bernyanyi dan mengayun bayinya untuk tidur.

“There, child, there! The Wolf shall not get you. No, no! Daddy is watching and Daddy will kill him if he should come near!”

“cup, Nak, cup! Serigala tidak akan menangkapmu. Enggak, enggak! Ayah sedang mengawasi dan Ayah akan membunuhnya jika dia berani mendekat”

Just then the Father came within sight of the home, and the Wolf was barely able to save himself from the Dogs by a clever bit of running.

Tepat pada saat itu Ayahnya datang tak jauh dari rumah, dan sang Serigala nyaris tidak bisa menyelamatkan dirinya dari Anjing-anjing dengan berlari kecil dengan cerdiknya.

Lesson of the story

Pelajaran dari ceritanya

“Do not believe everything you hear.”

(Jangan percaya segalanya yang kamu dengar)

 

Download PDF : Click here (Klik di sini) 
Download Ms. Word : Click here (Klik di sini) 

Youtube :



No comments:

Post a Comment